Powerkite School het hele jaar geopend

De enige powerkite school in Nederland die 365 dagen per jaar is geopend

Powerkite School voor groeps- en prive lessen

Powerkite School het hele jaar geopend

De enige powerkite school in Nederland die 365 dagen per jaar is geopend

Met trots kunnen wij zeggen dat wij het hele jaar door geopend zijn. Bij ons bent u aan het goede adres voor powerkite lessen en clinics. Op het strand van Noordwijk hebben wij een prachtige locatie die van april tot half oktober geopend is. In de winter kunnen wij lesgeven op externe locaties. Als het weer het toe laat kunnen wij iedere dag van het jaar een powerkite les verzorgen. De meeste andere scholen sluiten rond oktober, waar Powerkite School gewoon nog lekker door gaat.

Powerkiten in de winter

Ook in de winter kunt u bij ons terecht voor powerkite lessen en clincs. In de winter kunnen de lessen of clinics intensiever zijn dan in de zomer. Dit komt omdat het in de winter vaak harder waait. Voor de winter maken wij dan ook gebruik van speciale kleinere powerkites. De kleinere vliegers hebben minder kracht dan de grotere. Wil je toch nog meer actie? Ook dan kunnen wij de grote powerkites tevoorschijn halen om nog even vol gas te gaan! Daarnaast maken wij gebruik van verschillende lijn lengtes. In de winter pakken we dan vaak een bar met kortere lijnen. De kortere lijnen zorgen ervoor dat de kracht die op de vlieger komt te staan afneemt. Ook kun je minder grote bochten maken met de powerkite, waardoor de kracht relatief kleiner is.

In de winter moeten wij helaas ook wel is een les annuleren door extreem harde wind. Een dag van tevoren nemen wij daarom altijd nog even contact op. Mochten de weersomstandigheden het niet toe laten, dan kan er kosteloos worden geannuleerd. De teleurstelling kan soms groot zijn. Daarom krijgt u voorrang bij een volgende boeking. Vaak proberen we die gelijk na de annulering in te plannen.

Dus durf jij het aan om bij ons ook in de winter langs te komen voor een te gekke powerkite clinic of les? Wacht dan niet langer en boek je les via tom@powerkiteschool.nl of bel even naar 071-2032231.

Powerkiten in de zomer

’S zomers powerkiten met de voetjes in het zand? Kom dan langs in Noordwijk voor een powerkite les of clinic. Ook in de zomer waait het in Nederland vaak lekker door. Denk maar aan de vele mensen die lekker achter een windscherm gaan zitten op het strand. De weersomstandigheden in Nederland laten het daarom bijna altijd toe om een powerkite sessie in te plannen. Wij hebben vliegers in alle vormen en maten. Bij minder wind maken we gebruik van de grotere kites om een hoop kracht te kunnen genereren. Daarnaast kunnen we ook nog is switchen tussen verschillende lijn lengtes. Met langere lijnen kun je een stuk meer kracht genereren. De langste lijnen die wij hebben liggen gaan tot wel 35m!
Toch komt het ook in de zomer wel is voor dat het toch echt windstil is…. Dit is natuurlijk nooit leuk. Daarom nemen we nog even een dag van tevoren contact op. Mocht het echt een stralende zomerdag worden zonder ook maar een zuchtje wind? Dan kunnen we kosteloos annuleren en proberen wij de les te verschuiven naar een later moment.

Borrel of BBQ na het powerkiten?

Ook na afloop kunt u bij ons terecht voor een kop koffie, een koud drankje of borrel. Ons surfcafe is geopend tussen april en oktober. Lunch of BBQ na je les? Vraag naar de mogelijkheden via ons contactformulier.

Opwarmen na het powerkiten?

Na een koude wintersessie is het natuurlijk lekker om even op te warmen. Wij hebben goed contact met alle strandtenten in Noordwijk. Bent u niet bekend in Noordwijk en hoort u graag van ons welke strandtenten wij aanraden? Vraag naar de mogelijkheden via ons contactformulier.

Powerkites bij ons in de shop, bekijk de gehele collectie hier